Machu Picchu Günlükleri – 5

Takip edin ve Paylaşın

Yavaş yavaş gün doğuyor ve Urubamba nehri tüm gürültüsüyle akmaya devam ediyordu. Bugün Machu Picchu günüydü. Yataktan kalkıp hızlıca bir duş alıp kahvaltıya indim. Kendime hafif bir kahvaltı hazırladım. Zaten bir an önce Machu Picchu’ya gitmek istiyordum. O yüzden hafif olan kahvaltımı da hızlıca bitirip kendimi hostelden dışarı attım. Bir an önce Machu Picchu’yu görmek ve kim bilir belki bir gün kaleme alacağım Machu Picchu Gezi Rehberi hikayemi tamamlamak istiyordum.

Minibüs Yolculuğu

Hostelden çıktıktan sonra doğruca Machu Picchu minibüs biletlerinin satıldığı ofise gittim. Ofis dediğime bakmayın, aslında ofis denilen yer küçük bir kulübeden ibaret. Sabahın erken saati olması nedeniyle ofisin önü oldukça sakindi. Hemen sıraya girdim ve birkaç dakika bekledikten sonra biletimi aldım. Bilet fiyatları tek yön 12 USD , çift-yön 24 USD’dı. Gidiş-dönüş biletimi aldıktan sonra ofisin hemen karşısından bulunan minibüs durağına yürüdüm.

machu picchu gezi rehberi 1

Minibüs bilet ofisi

Minibüslere binerken karışıklığı önlemek ve sıra kavgalarının önüne geçmek için demirden bariyerler vardı. Sıraya geçtim. Sabah erken olması nedeniyle çok beklemedim. Yaklaşık 10 dakika sonra biletimi kontrol edip minibüse aldılar. Yerime oturdum ve heyecanla yolculuğun başlamasını bekledim.

machu picchu gezi rehberi 2

Minibüsler

Birkaç dakika sonra minibüs hareket etmeye başladı. Önce düz bir yolda gittik. Daha sonra yönümüzü dağa çevirdik. O saatten sonra yol hem biraz bozuldu hem de oldukça dönemeçli bir hal aldı. Minibüsteki bazı kişilerin bu sırada tedirgin nidalar attığını hatırlıyorum. Yaklaşık 25 dakika sonra Machu Picchu’ya geldik.

Machu Picchu’da Yağmur Var

Minibüsten iner inmez yağmur başladı. Önce hafiften başlayan yağmur, daha sonra şiddetini arttırdı. Yapacak bir şey yoktu. Ben de herkes gibi yağmurun durmasını beklemeye koyuldum. Turistlerin birçoğu gibi beklemek için hemen girişin orada yer alan kafeteryayı tercih ettim. Yaklaşık yarım saat sonra yağmurun hızı azaldı. Bir an önce Machu Picchu’ya girmek için sabırsızlandığım için yağmurun hızı azalır azalmaz soluğu gişelerde aldım.

machu picchu gezi rehberi 3

Ve Machu Picchu’dayım

Biletimi çıkarıp gişelere okuttuktan sonra Machu Picchu’ya giriş yaptım. Giriş yaptıktan sonra herkesle birlikte yürümeye başlıyorsunuz. Bu kıvrımlı yoldan yürürken yavaş yavaş manzarayı görüyor ve etrafı dağlarla çevrili bu manzara sizi için almaya başlıyor.

machu picchu gezi rehberi 4

Derken birkaç merdiven inip çıkıyorsunuz. O an, belgesellerde ya da kitaplarda gördüğünüz, her zaman hayalinizi kurduğunuz o muhteşem manzarayı görmeye çok az kaldığını anlıyorsunuz. Birkaç adım daha atıyorsunuz ve işte MACHU PICCHU.

machu picchu gezi rehberi 5

O an ne yapacağınızı bilemiyorsunuz. Gördüğünüz manzara karşısında donup kalıyorsunuz. Benim size tavsiyem o an hiç bir şey yapmayın; fotoğraf çekmeyin, konuşmayın. Sadece manzaranın tadını çıkarın.

Şaşkın Bir Haldeyim

İlk şaşkınlık psikolojisini üzerimden attıktan sonra yürümeye ve Machu Picchu’nun her köşesini gezmeye başladım. Gezdikçe, gördüklerim karşısında hayranlığım artıyordu. Dağların arasında ve bir dağın zirvesinde böyle bir antik kent kurabilmek inanılacak bir şey değildi.

machu picchu gezi rehberi 7

Machu Picchu Gezi Rehberi

Machu Picchu’yu gezerken dikkatimi ilk çeken şey şehrin belirli bir düzen içinde inşa edilmiş olmasıydı. Her şey belli bir ahenk ve uyum içinde tasarlanmış, tarlalar, evler, ibadethaneler, yollar, çeşmeler ve diğerleri matematiksel bir harmoniyle kurgulanmıştı.

Bunları gördükten sonra şunu anlıyorsunuz, bu şehri mükemmel yapan şey sadece dağların zirvesinde olması değil, şehircilik anlamında da muhteşem bir şekilde tasarlanmış olması.

machu picchu gezi rehberi 8

Fotoğraflar

Orada saatler geçirdim. Merdiven inip merdiven çıktım. Kimi zaman durup sadece manzaranın tadını çıkarırken kimi zaman bol bol fotoğraf çektim. Sonuçta her anıyla muhteşem bir zaman geçirdim. 6 aylık Güney Amerika yolculuğumun bu son durağında hissettiklerim tüm yolculuğum boyunca en özel olanlarıydı.

5 yazıdan oluşan Machu Picchu yazı dizimi birkaç fotoğraf karesiyle bitirmek istiyorum. Böylece, bu seyahatin ben de yarattığı muhteşem hissi belki size de geçirebilirim. umarım bir gün sizin de yolunuz bu muhteşem antik kente düşer.

machu picchu gezi rehberi 8

machu picchu gezi rehberi 10

machu picchu gezi rehberi 11

machu picchu gezi rehberi 12

machu picchu gezi rehberi 14

Share.

2 Comments

1. Valla çok güzel yermiş cidden, zaten genelde böyle güzel yerlere gitmek zorlu oluyor sanırım, ama sonu hep çok değiyor. Emeğine sağlık 🙂