Lyon İçin Bir Günlük Yürüyüş Parkuru

Takip edin ve Paylaşın

Valizler akşamdan hazırdı.

Sabaha çok fazla bir işimiz yoktu. Uyanır uyanmaz elimizi yüzümü yıkadık, cefakar kedimiz Odin’in mamasını ve suyunu hazırladık, valizlerimizi aldık ve doğruca havaalanı yoluna koyulduk. Yola koyulduk diyorum, çünkü Bahçeşehir’de oturanlar için Sabiha Gökçen Havaalanı’na gitmek başlı başına bir yolculuk. Havaalanına varır varmaz X-Ray geçişleri, check-in işlemleri, harç pulu alma, pasaport kontrol gibi klasikleşen prosedürleri halledip kahvaltıya oturduk. Hızlı ve basit bir kahvaltıyla afyonumuzu patlattıktan sonra da zihnen ve bedenen yolculuğa hazırlanmış bir şekilde Lyon uçağındaki yerimizi aldık.

LYON GEZİ REHBERİ

Lyon Hakkında Ufacık Bilgiler

Lyon, estetik dokusuyla, gastronomi zenginliğiyle ve kültürel aktiviteleriyle gerçek anlamda bir Fransız şehri. Şehrin sokaklarında yürürken adım başı güçlü Fransız estetiğinin izlerini görüyorsunuz. Bu nedenle Lyon’da vakit geçirmek, aslında Fransızların hayata bakışındaki kaliteyi de görmek demek. Buram buram Fransa kokan Lyon’u gezmeye başlamadan önce size biraz şehirle ilgili ufacık bilgiler:

• Şehrin tarihi 2.000 yıl öncesine kadar gidiyor.
  • Sahip olduğu mimari güzellikler sayesinde şehir UNESCO Dünya Mirasları Listesi‘nde yer alıyor.
  • Şehrin içinden Rhone ve Saone isimli iki nehir geçiyor. Bu nehirler bir noktada birleşiyorlar.
  • Lyon’da toplam 29 adet köprü var. Bunların 16 adedi Rhone nehri, 13 adedi ise Saone nehri üzerinde.
  • Şehirde 300’den fazla geçit (traboules) bulunuyor ve bunların bir kısmı şehir sakinlerinin kullanımına açık.
  • Lyon gerçek bir gastronomi şehri. Michelin Yıldızlı fine-dining restoranlarından yerel bouchon restoranlarına kadar şehirde yüzlerce restoran, pastacı ve kafe bulunuyor.
  • Fransanın en meşhur şeflerinde Paul Bocuse Lyon’lu.
  • Dünyanın en çok okunan kitaplarından Küçük Prens’in yazarı Antoine de Saint-Exupéry Lyon’lu.
  • Şehrin Belediye Başkanı Gerard Collomb. Ama yeni yapılan seçimler sonrası İçişleri Bakanı olarak atandığı için halen belediye başkanı mı bilmiyorum. Tweet attım cevap gelmedi 🙂

Lyon’u Adımlıyoruz

Şimdi siz benden Lyon’da Görülmesi Gereken Yerler şeklinde bir yazı bekliyorsunuz ya ben öyle yapmayacağım. Onun yerine size bir günlük, evet evet bir günlük bir Lyon Yürüyüş Rotası çizeceğim. Sabahtan akşama kadar ne yapabilir, nereleri görebilir, nerelerde soluklanabilirsiniz onu anlatacağım.

Yürüyüşümüze Lyon’un merkezinde yer alan tren istasyonu Gare de Lyon Part-Due‘den başlıyoruz. Hedefimiz Rhone nehri. Bunun için Lyon’un en yüksek binalarından biri olan Radisson Blu Hotel Lyon’un önünden geçiyor ve ilk sağa,yani Rue Garibaldi Caddesine, dönüyoruz. Ağaçlıklı bu yolda yaklaşık 5-10 dakika yürüdükten sonra Course Lafayette Caddesi‘ne varıyor ve yönümüzü sola çeviriyoruz.

Les Halles de Lyon

Bu cadde üzerinde hemen sol tarafınızda Lyon’un en meşhur lezzet duraklarından birini göreceksiniz: Les Halles de Lyon. Burası birbirinden güzel şarküteri ve restoranların bulunduğu büyükçe bir kapalı pazar. Burada isterseniz alışveriş yapabilir, isterseniz bir şeyler yiyebilirisiniz. Eğer ziyaret anında aç değilseniz veya alışveriş yapmayı düşünmüyorsanız, daha sonra gelmek için burayı işaretleyin.

lyon gezi rehberi

lyon 7

lyon 18

Lafayette Köprüsü

Les Halles de Lyon’dan çıktıktan sonra Course Lafayette Caddesi üzerinden Lafayette Köprüsü‘ne doğru yürüyüşe geçiyoruz. Yaklaşık 15 dakika sonra köprü üzerine varıyor ve Lyon’un ilk nehir manzarasını görüyoruz. Burası fotoğraf çekmek için oldukça güzel bir manzara sunuyor. Bu arada hemen köprünün dibinde oturan insanlar görebilirsiniz. Onlar şehrin tadını çıkaran lokal insanlar. Günbatımıyla beraber burası daha da renkli bir hal alıyor.

lyon 5

Place Louis Pradel Meydanı

Şehir ve nehir manzaralarının tadını çıkarıp bol bol fotoğraf çektirdikten sonra köprüden çıkıyor ve sağ tarafa dönüp nehir boyunca yürümeye devam ediyoruz. Çok değil yaklaşık 5 blok sonra Lyon’un diğer sembol mekanlarından Place Louis Pradel‘e geliyoruz. Burası ihtişamlı bir görünüme sahip Opera binasına ev sahipliği yapan bir meydan. Şöyle etrafa biraz bakınıp vakit kaybetmeden diğer durağımız olan Place des Terreaux’a doğru yürüyoruz.

lyon 15

Place des Terreaux Meydanı

Place des Terreaux meydanına geldiğinizde yapabileceğiniz en iyi şey bu kadar yürüyüş sonrası ufak bir mola vermek. Bunun için meydanın çevresinde yer alan mekanları tercih edebilirsiniz. Burada hem biraz dinlenir hem de bir şeyler yiyip içebilirsiniz. Bu arada masanızda oturduğunuz zaman hemen karşınızda göreceğiniz büyük ve gösterişli bina Lyon Güzel Sanatlar Müzesi‘dir. Meraklısı olup gezmek isteyenlere duyurulur 🙂  Bu meydanda ayrıca Lyon’un en sembolik çeşmelerinden Fontaine Bartholdi de bulunuyor. Biz oradayken çeşme bakımda olduğu için biz ne yazık ki çeşmeyi göremedik. Zaten biz bir yere gittiğimizde ya yağmur yağıyor, ya bir yerlerde bakım oluyor ya da her yer kapalı oluyor 🙂

lyon 21

Place du Change Meydanı

Place des Terreaux sonrası Saone nehri üzerinde yer alan Pont de la Feuillee köprüsüne yürüyebilirsiniz. Bu köprüyü geçtikten sonra artık eski Lyon olarak bilinen bölgeye girmiş oluyoruz. Buralar eski ve tarihi bölge olması sebebiyle diğer bölgelere göre daha kalabalık. Köprüyü geçtikten sonra siz de bizim gibi Rue Octavio Mey caddesi üzerinde devam edip, Rue Juiverie sokağı üzerinden Place du Change‘e gidebilirsiniz. Bu sayede Lyon’un ara sokak keyfini de sürebilirsiniz. Burası ufacık sevimli bir meydan. Eğer bir şeyler atıştırmak isterseniz buradaki bouchon’larda (yerel restoran) bir şeyler yiyebilirsiniz.

lyon 4

Rue Saint-Jean Sokağı

Minik meydana şöyle bir göz attıktan sonra kalabalığı izleyin. Böylece kendinizi üzerinde birçok dondurmacının, çikolatacının, şekercinin ve mağazanın bulunduğu Rue Saint-Jean sokağında bulacaksınız. Burada damağınızı şenlendirip tatlı bir şeyler yiyebilirsiniz. Biz dondurma tercihimizi biraz da önündeki kalabalıktan etkilenerek Glacier Terre adelice Lyon‘dan yana kullandık. Bu dondurmacıda hem sorbe hem de dondurma çeşitleri bulunuyor. Kaç çeşit var diye sorarsanız, duvardaki menüsüne bakılırsa bence bir milyon 🙂 Bu arada bir dondurmacıda aynı anda hem sorbe hem dondurma gördüm ya biraz duygulanmadım değil. Hey gidi çocukluğumun Balkaymak dondurmacısı 🙂

lyon 2

Sokakta yürümeye devam ediyoruz. Dediğim gibi bu sokakta yeteri kadar dondurmacı ve çikolatacı var. Bunların arasında bir de Mathilde isimli bir gurme mekan var. Dükkanın içerisinde çikolata, sos, reçel vs her şey var. Buraya bir girin derim. Belki içeride aklınızı cezbedebilecek bir şeyler vardır 🙂

lyon 11

lyon 14

Place Saint-Jean Meydanı

Rue Saint-Jean sokağını yürüyerek tamamladıktan sonra karşımıza aynı isimli meydan çıkıyor. Bir yanında Saint Jean Baptiste Katedralinin yer aldığı meydanın tam ortasında tatlı mı tatlı bir minik fıskiye var. Kırılmamış ve sağlam duruyor 🙂 Ayrıca suyu da içilebiliyor. Burada isterseniz biraz soluklanın. Hem dondurma aldıysanız onu bitirir hem de birazcık dinlenmiş olursunuz 🙂

lyon 3

Place Bellecour Meydanı

Eğer dinlendiyseniz yürümeye devam ediyoruz. Şimdiki hedefimizi Place Bellecour meydanı. Burası Avrupa’nın en büyük meydanlarından bir tanesi. Place Saint Jean meydanına yaklaşık 800 metre uzaklıkta olan meydana gitmek için Pont Bonaparte köprüsü üzerinde geçiyoruz. Köprüyü geçtikten bir blok sonra meydandayız. Dört bir yandan caddelerle çevrili geniş meydanın ortasında bulunan 14. Louis heykeli bu meydanın en dikkat çekici yapısı.

lyon 16

Acıktınız mı?

Acıktınız mı 🙂 Biz bu rotayı yürürken Place Bellecour Meydanı civarına gelmişken acıkmıştık. O zaman acaba nerede bir şeyler yiyebiliriz diye düşünmeye başlamış ve kısa bir araştırma sonrasında meydana çok yakın Rue des Marronniers sokağında güzel restoranlar olduğunu öğrenmiştik. Eğer siz de acıktıysanız bu sokağa girip restoranlara göz atmanızı öneririz. Biz tercihimizi Chez Mounier’den yana kullandık. Menü seçenekleri, fiyatları ve yemeklerinin lezzetleriyle bizi oldukça tatmin etti. Eğer sizin aklınızda bir yer yoksa burayı denemenizi öneririm.

lyon 13

lyon 6

lyon 20

Günü Bitirirken

Bir günde Lyon’da oldukça fazla yer görüp, şehrin ruhunu almıştık. Bundan sonrası biraz dinlenmek ve sakin bir şekilde günü bitirmekti. Bunun için önümüzde iki seçenek vardı. Ya nehir kıyısında oturacak ya da şehrin en büyük parkı olan Parc de la Tete d’Or’a gidecektik. Biz ikinci seçeneği tercih ettik. Atladık taksiye ve soluğu parkta aldık. Birçok insanın koştuğu, yürüdüğü, piknik yaptığı ve ailesiyle birlikte vakit geçirdiği park oldukça büyüktü. Biz parkın içinde gölün kenarında kendimize bir yer bulup günün yorgunluğunu atmak için kendimizi çimlere bıraktık. Çok da iyi yaptık. Artık güneşi batırma ve günü bitirme vaktiydi. Eğer siz de parka gelirseniz yanınızda bir şişe şarap ve atıştırmalık bir şeyler getirmeyi unutmayın. Çünkü burası Fransa ve burada güneş en iyi bir kadeh şarapla batırılır.