Machu Picchu Günlükleri – 4

Takip edin ve Paylaşın

Aguas Calientes’te trenden indikten sonra kalabalığı takip ederek istasyonun dışına çıktım. Bir an önce kalacağım hosteli bulmak ve sırt çantamı bırakarak şehri keşfetmek istiyordum. Tabi ki şehri keşfederken yarın gideceğim Machu Picchu için de biletimi alacaktım.

aguas calientes 10

Hostel

Tren garının kapısı Aguas Calientes’in renkli ve şirin pazarına açılıyordu. Ama o an benim önceliğim pazardan ziyade kalacağım hosteli bulmaktı. Bu yüzden pazarda bulunan tezgahlara hızlıca bir göz atıp doğrudan çıkışa yöneldim.

Pazardan çıktıktan sonra gözüme ilk çarpan bol suyu ve gür sesiyle şehrin içinden geçen nehirdi. Nehrin kıyısında biraz soluklanıp internet haritamı açtım. Haritaya göre Urubamba nehri kıyısında bulunan hostel bulunduğum yerden sadece 5dk’lık yürüme mesafesindeydi. Tek yapmam gereken tren yolunu takip etmekti.

Aguas Calientes

5 dk yürüdükten sonra hostelin önündeydim. İçeri girdim, resepsiyondaki görevliye kendimi tanıtıp rezervasyonum olduğumu söyledim. O da kendi kayıtlarından kontrol edip oda anahtarımı verdi. Odam 2. katta ve nehir tarafındaydı. 4 kişilik odada benden başka kalan yoktu. Nehir tarafında bulunduğu için nehrin tüm sesi odamın içindeydi. Mevsimden midir bilmiyorum ama ben oradayken Urubamba nehrinin debisi oldukça yüksekti. Bu yüzden odanın camını bir türlü açamamıştım.

Aguas Calientes’i Keşfediyorum

Odama yerleşip hızlı bir duş aldıktan sonra kendimi hemen dışarı attım. Hem bir şeyler yemek hem de şehri keşfetmek istiyordum. Tren raylarını takip ederek tekrardan şehrin merkezine doğru yola koyuldum. Hedefim Plaza Manco Capac isimli küçük meydandı.

Aguas Calientes

Plaza Manco Capac

Meydana doğru yürürken şehrin turistlerle dolu olduğunu gördüm. Tabi ki bu insanlar asıl olarak Aguas Calientes’i değil Machu Picchu’yu görmeye gelmişti. Bir yandan yürüyor bir yandan da yemek yiyebileceğim bir yer arıyordum. Bölgenin turistik olması nedeniyle şehirdeki yeme içme mekanı sayısı da oldukça yeterliydi. Ben hemen bir yere oturup hızlıca bir şeyler atıştırdım.

Yemeğimi yedikten sonra yarın gideceğim Machu Picchu biletimi almak için Plaza Manco Capac meydanında bulunan Centro Cultural Machu Picchu ofisine gittim. Pasaportumu gösterip biletimi aldım. (Machu Picchu biletleriyle ilgili detaylara bir sonraki yazımda yer vereceğim) Artık geriye dönüş yoktu. Machu Picchu’yu görmek için can atıyordum. Biletimi cüzdanıma koyup heycanla şehirde dolaşmaya devam ettim.

Artık Machu Picchu biletimi de aldığıma göre biraz daha şehirde dolaşabilir, birşey içebilir ve sonrasında hostele dönerek dinlenmeye çekilebilirdim. Bir iki saat şehir merkezinde takılıp birkaç bira içtim. Nehir boyunca yürüdüm ve hava kararmaya başlarken de hostelin yolunu tuttum. Ertesi gün erken saatte kalkacağım için geç kalmadan hostele gitmek istiyordum.

aguas calientes

Heyecandan Kapanmayan Gözler

Şehir merkezindeki tüm işlerimi hallettikten sonra hostele döndüm. Artık yatağıma uzanabilir ve yarınki Machu Picchu keşfimin hayalini kurabilirdim. Odada benden başka kimse olmadığı için rahat rahat uyuyabilecek ve ertesi gün erken saatte uyanabilecektim. Ama gelin görün ki uykuya dalmam pek de kolay olmadı.

Bunun iki sebebi vardı. Birincisi, Urubamba nehrinin bitmek bilmeyen gürültüsüydü. Diyeceksiniz ki ne kadar gürültülü olabilir. Ben de uykuya dalmanızı engelleyecek ve bu nedenle kulak tıkacı kullanmanızı gerektirecek kadar çok diyebilirim. Nehrin gürültüsünden bir türlü uyuyamıyorken aklıma uçaklarda kullandığım kulak tıkaçlarım geldi. Hemen çantamdan çıkarıp kulaklarıma geçirdim. Tıkaçları takar takmaz bir andan ortam sessizleşti. Artık rahat rahat uyuyabilirdim diye düşündüm.

aguas calientes

Urubamba nehri

Ama uyumak ne mümkün. Kolay değil, gelinen binlerce kilometre yol sonrasında Machu Picchu’yu görmek için sadece sayılı saatler kalmıştı. Televizyonlarda ve kitaplarda gördüğüm antik şehri yarın kendi gözlerimle görecektim. İşte bu heyecan beni uyutmayan ikinci nedendi.

Bir yandan nehrin gürültüsü bir yandan heyecanım uyumama engel olsa da sonunda göz kapaklarım günün yorgunluğuna daha fazla dayanamadı. Machu Picchu hayaliyle bir anda uykuya dalıverdim. Şimdi dinlenme zamanıydı.

İyi geceler Aguas Calientes.